lördag 7 maj 2016

Utflykter i Matema


Pga regnet så har vi varit  lite "instängda" här i Matema så utflykterna har varit begränsade till området.
Men några små utflykter har det blivit ändå.

Camilla och jag var en dag tillsammans med guiden Brighton på promenad. Målet var Ikombe där de gör lerkrukor. Stigen var bitvis lerig och hal och på flera ställen fick vi också ta oss över små vattenbäckar, så vi nöjde oss med c:a 2/3 av sträckan. Brighton hjälpte mig när det behövdes och han bar även min ryggsäck hela vägen.
Vi har också varit hembjudna till Brighton vid ett tillfälle.
På väg till Ikombe

Camilla kämpar sig upp på den hala stigen.

Balans prov över bäcken.

Det var ok att ta kort när Camilla var med.
De här kvinnorna bar tungt på sina huvuden och vi pustade, svettades och drack vatten. 

Hemma hos Brighton. 

Promenader längs stranden hör till den nära nog dagliga aktiviteten.En söndag gick Camilla och jag lite längre, till den flod som rinner ut i sjön. Längre upp efter den floden sägs det finnas både flodhästar och krokodiler, så dit gick vi inte. Såg däremot män med kanoter som agerade taxi och hjälpte folk över floden.

Framme vid floden.

Kanot taxi.

Jag följde också med till bibelskolan en dag när Camilla fick sitt hår flätat. Då går man bl.a genom kakao odlingar.
På väg från bibelskolan där Camilla fick sitt hår flätat av några studenter. 


Kakao frukter.




1 kommentar:

  1. Otroligt va mycke du får vara med om. Har inte upptäckt detta inlägg förrän ikväll.
    Här har vi en fin kväll fast lite kall. Laddar för morgondagen, ska för första gången någonsin vara med på Loppmarknad. Det ska bli spännande. Maud håller mig sällskap. Marta o jag har varit vid BKF idag, till veckan börjar vi med "storstädning".
    Tänk att det inte är så många dagar kvar för dig nu,passar redan nu på att säga Välkommen hem.
    Kram

    SvaraRadera