onsdag 4 maj 2016

Nytt boende

Torsdag förra veckan lämnade jag mitt lilla hus och flyttade in i "doktorshuset". Samma hus som jag bodde i 6 år tillbaka, då tillsammans med Katarina Wedin. Det känns lite hemtamt fastän stort för en person.

Luckligtvis fick Camilla och Josefin bo med mig över helgen. Skönt, då hann jag bo in mig. Men de åkte härifrån igår så nu är jag ensam.
Förhoppningsvis så fungerar elen, om inte så blir det väldigt mörkt. Tur att jag har ficklampor + att jag har köpt mig en solcells lampa.
För här är det kolsvart på natten. Knappt man vet ifall man blundar eller har ögonen öppna.

Jag hoppas också att jag slipper objudna gäster som är rätt så stora spindlar. Den första var i diskhon och den fick först "bedövning" med kokt vatten innan den avlivades med en flip flop. Då var Josefin behjälplig.
På morron kämpade en i vattenfatet  på bron.  Den tålde inte insektsspray.

Så här bor jag nu c:a 50 meter till vattnet.

"Mitt" nya hus

Camilla och Josefin upptagna med sina datorer.

Jag har gott om plats.

Nuru sköter huset åt mig. Städar, tvättar, lagar
lunch och diskar. Lyxigt värre.

Men frukost fixar jag själv även maten lördag-söndag.


Igår flyttade Camilla och Josefin

Kwa herini. Tutaonana 24 Mei












2 kommentarer:

  1. Intressant att läsa dina rader. Känns väl ovant med en husfru som sköter ditt "hem". Men bra för henne att ha arbete. Säkert värt mycket för henne. Ser att du har bra svängrum, det verkar inte vara övermöblerat.
    Här är en strålande dag, varit på promenad "Neri Tjäärn". Så härlig promenad med sol o fågelkvitter. Igår gick Marta och jag med hundarna - nu blev jag osäker om det heter Bärnäsoddn eller Söraoi. Vi gick i alla fall förbi Rånings. Isen har gått uppi Kroken så nu ser jag ut över öppet vatten.
    Vilken härlig bild du skickade, har då aldrig sett så stor Avocado, blir sugen, Avocado är ju så gott.
    Måndag o onsdag ska vi jobba på BKF, sju resp fem stugor. Vi har inte varit där på flera veckor. Johan o Göran fick kommunens näringslivspris - ett stipendium på 15 tkr. Kul för dem.
    Önskar dig det allra bästa, vi hörs.
    Kram Aina

    SvaraRadera
  2. Hej på dig som är så lååååångt hemifrån. Tänkte jag skulle ge dig en rapport från dagens Loppis som pågick mellan 10 och 14. Det har varit dåligt med besökare, men trots detta sålde jag för 560 kr (bättre timpenning än hos BKF). Sålt massor med grejer, prissatte till 5, 10 eller 20 kr. Det var riktigt kul, många var så nöjda o glada över det dom fyndat. Kul när saker jag inte har plats för blir till glädje för andra.
    Imorgon är jag i Bensbyn, ska bl.a. Rensa ogräs i en cypresshäck.
    Ha det bra.
    Kram

    SvaraRadera