tisdag 24 maj 2016

Turist för en vecka.

Nu är jag i Mbeya efter allt flackande sista veckan.

Det var roligt att få besöka Itete sjukhus där Konde stift först ville att jag skulle vara. Det var fint där men jag är glad att det blev Matema.
Inne på förlossningen. 

Roligt se hur stolt de visar sitt sjukhus.

Resan till Bulongwa var en upplevelse. Nästan fyra timmar i bil efter en bitvis dålig väg som förstörts av regnet. Bulongwa ligger på en höjd högre än Kebnekajse, så vi frös. På natten huttrade vi under dubbla filtar med sockar, tights och tjocktröja.

Jag fick träffa Milka som jag lärde känna på   rafiki konfirmandläger för 3 år sedan. 
Ett känslosamt möte då vi båda fällde glädjetårar. 
De sista två dagarna besökte vi fam. Sandahl som är ute som missionärer för EFS. De har tre barn och Klara fyra år blev min bästis.
Som tur var hade vi en skicklig chaufför.
Han parerade fint vägens alla håligheter.

Träff med Milka.

Klara och jag plockar bönor i deras trädgård.

Fam.Sandahls hemhjälp Monika och min vän Juice från Matema skalar ut bönorna.

Titta! Bönorna är som påskägg tyckte Klara.

På söndag hann jag även med att träffa en vän Pokea med familj i Tukuyu innan vi åt middag hos Alice som jobbar på stiftskontoret.
På promenad med Pokea och hans familj.

Kwa herini. Asante sana.  

Imorronbitti börjar vår resa hem till Sverige via Dar es Salam och Addis Abeba innan vi efter ett dygn landar på Arlanda.

Tutaonana. 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar