fredag 27 maj 2016

Asante sana.

Asante sana till Tanzania och hej igen till er hemma i Sverige.
Nu är jag tillbaka efter min resa till Tanzania. Tack till alla som stöttat mig och till er som följt min blogg. Det har inte varit helt lätt att skriva på en liten telefon och med långsam uppkoppling till internet.

Det känns ovant att ha vatten i kranen och duscha varmt, borsta tänderna utan att använda flaskvatten, igen köra bil på hö sida, hälsa med bara ett hej m. m.

Men jag har lämnat en kultur som lärt mig mycket där man ofta lever med:
hakuna matata / inga bekymmer.

På väg från Mbeya.

Hej då Tanzania

Förväntan och längtan hem!?

Vi har ätit mycket bönor under tiden i Tanzania och nu även flygmaten😀

Vi har drömt om en hamburgare på MAX.
Här på Arlanda blev drömmen sann.
Tack resekompisar Camilla och Josefin och Samuel och Rebecka.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar