måndag 16 maj 2016

Ketchup effekt

Nu har jag lämnat Matema denna fantastiska plats. Sjukhuset där jag fått många nya vänner.
Det var sorg i hjärtat när jag åkte därifrån.

Nu är jag i Tukuyu. Igår var det träff på stifts kontoret för en utvärdering och synpunkter på våra olika uppdrag. Vi var där hela svenska gruppen tillsammans med biskopen och några som jobbar på stiftet.

Dagarna framöver är fulltecknade. Idag åker jag,Camilla och Josefin till Itete sjukhus. Imorgon åker jag några dagar till Bulongwa, sedan träff med vänner här i Tukuyu. Slutligen ett par dagar i Mbeya.
För er som inte  känner till området så ligger alla platser i c:a 1 till 4 timmars radie.
Ketchup effekt på slutet.😀

Träff med barnmorskorna innan jag åkte

Träff med biskopen och några som arbetar på stifts kontoret 

Alla fick gåvor. Jag fick en jättefin zebra tavla.



3 kommentarer:

  1. Sicket späckat program du har. Du får nog ta total semester en tid när du kommer hem. Så vackra klänningar du har på dig.
    Vi har en sån vacker kväll,fast lite kylig. Vi har jobbat idag, nio stugor. Nu har vi ledigt till nästa fredag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Råkade publicera samma två ggr.

      Radera